Nieuws Oktober 2024

2 zeges op 1 zondag

Zowel de Barça Femení als de mannen van FC Barcelona boekten op deze zondag ieder een overwinning. In totaal 9 doelpunten voor en 2 tegen. De Barça Femení wonnen bij Levante met 1-4. 7 wedstrijden gespeeld, 7 gewonnen. Bovenaan de ranglijst in de Liga F. 100e wedstrijd voor Rolfö. Levante gaf nog wel wat tegengas in de eerste helft.

Barça kwam op voorsprong door een doelpunt van Vicky López: 0-1 Maar Levante bleef vechten voor de tegentreffer. De gelijkmaker viel dan ook in de 23e minuut door Arques: 1-1. De Barça vrouwen kwamen natuurlijk voor de winst: 1-2 in de 36e minuut door Kika. 11 minuten later de 1-3 van de slof van Pina. Daarmee was het verzet van Levante wel gebroken. Paredes gooide de boel in de 81e minuut op slot: 1-4. En daarmee was de wedstrijd gespeeld. Zeker weten dat Levante hun best hebben gedan! 7 wedstrijden,21 punten. Doelsaldo: +31.

Opstelling Barça Femení: Coll, Paredes, León, Marta (82”Martina(, Pina (62”Patri), Graham (62”Pajor), Alexia, Kika, Vicky (76”Jana), Walsh, Brugts (61”Rolfo)

Groot feest bij de mannen van FC Barcelona: een 5-1 winst op Sevilla en de terugkeer van Gavi (na bijna 1 jaar blessureleed). Ovationeel applaus in de 83e minuut van de wedstrijd toen Gavi, Pedri kwam vervangen. De verloren zoon is weer terug. Het is nu zaak om de speeltijd langzaam uit te breiden. Het zal nog wel even duren alvorens hij in de basis begint.

De wedstrijden tegen FC Bayern München en Real Madrid komen waarschijnlijk te vroeg.

FC Barcelona had geen moeite met Sevilla:

• Lewandowski 1-0 door een benutte penalty

• Pedri 2-0 na een assist van Yamal

• Lewandowski 3-0 na een assist van Raphinha

• Pablo Torre 4-0

*Idumbo 4-1 Sevilla

• Pablo Torre 5-0

Een gemakkelijke overwinning. 10 wedstrijden 27 punten. 3 punten voorsprong op de Madrilenen.

23-10 wedstrijd tegen FC Bayern München 21:00

Zaterdag 26 oktober 21:00 de uitwedstrijd bij Real Madrid: El Clásico

Opstelling: Peña, Koundé, Cubarsí, Martínez, Balde, Cassadó, Pedri (83”Gavi), Yamal (76”Torre), Fati (76”Martín), Raphinha )66”López), Lewandowski (66”Victor)