Nieuws Augustus 2024

3 wedstrijden, 9 punten

En weer een overwinning van Barça met dezelfde uitslag als de andere wedstrijden: 2-1. En natuurlijk de koppositie in La Liga. Matchwinner was aanwinst Dani Olmo. Tien jaar na zijn 1e leven bij Barça wist hij in de 82e minuut de winnende goal te maken.

De gelijkmaker kwam op naam van Pedri die steeds meer zijn oude niveau bereikt. Tegenvaller in de wedstrijd was de knieblessure van Marc Bernal . Tegen het einde van de wedstrijd raakte hij geblesseerd. Nu maar hopen dat het meevalt!

In de mindere 1e helft kwam Rayo op voorsprong in de 9e minuut door Unai López. En dat was niet onverdiend. Nog een grote kans voor Lamine Yamal die helaas geen doel trof. Hansi Flick bracht Dani Olmo in de rust in en dat bleek een gouden greep.

Meteen een schot van Olmo op de lat. Daarna scoorde Pedri in de 60e minuut, na een prima combinatie met Raphinha, de 1-1. Lewandowski leek te hebben gescoord maar de VAR stak daar een stokje voor. Oorzaak: Jules Koundé raakte de bal voorafgaand aan de aanval.

Nog een kwartier om de 3 punten te pakken. En dat gebeurde: Dani Olmo schoot de 1-2 binnen in de 82e minuut. Hij speelde alsof hij al jaren bij FC Barcelona voetbalt. Wat een aanwinst!! Uiteraard deed Rayo er alles aan om de gelijkmaker te produceren. Maar dat zat er niet in.

Hansi Flick keek ernaar en was een tevreden man. De Barça fans kunnen hun geluk niet op!! Bovenaan de ranglijst.

Volgende wedstrijd: FC Barcelona – Real Valladolid zaterdag 31 augustus 17:00 uur

Opstelling: ter Stegen, Koundé, Cubarsí, Martínez, Martin (65”Balde), Bernal, Pedri (90”López), Yamal (90”Victor), Raphinha, Torres (46”Dani Olmo), Lewandowski

Visca Barça!!

foto: fcbarcelona.com