Nieuws September 2024

Barça geeft voetballes!!

Wat een wedstrijd! Vorig seizoen 2x verlies tegen Girona. Blijft altijd een moeilijke tegenstander maar niet deze middag. FC Barcelona legde oogstrelend voetbal op de mat. De bijna 14.000 toeschouwers waren erbij en keken ernaar. Eindstand: 1-4 tegen de Catalaanse buren.

En het kan alleen maar beter worden: Gavi traint inmiddels mee met de selectie. En de andere geblesseerden doen hun best om terug te keren: Fati, Bernal, Christensen, Araújo, Frenkie en López.

De afwezigheid van deze spelers had geen effect op het vertoonde spel. Vanaf de 1e minuut zocht Barça de aanval. Kans voor Yamal in de 5e minuut. Kopbal Lewandowski (zijn 100e wedstrijd voor Barça) in de 15e minuut. In de 30e minuut een schot van Balde net voorlangs.

Een doelpunt kon niet uitblijven: Yamal scoorde in de 30e minuut de 0-1. En hij was op zijn best: altijd dreigend wat in de 36e minuut leidde tot de 0-2 van Yamal. Zoals zo vaak: schot in de hoek van het doel van de tegenstander. Alweer zijn 3e doelpunt!

In de 39e minuut deed Girona wat terug maar ter Stegen wist een doelpunt te voorkomen. Girona dacht een penalty te krijgen maar de VAR en scheidsrechter dachten daar anders over.

Barça kwam als een komeet na de rust uit de startblokken: een schitterend doelpunt van Dani Olmo! Wat een aanwinst! 0-3. Zijn 3e in 3 wedstrijden. Daarna kansen voor Lewandowski en Yamal. Kansenverhouding op dat moment: 1-8.

Wat een overmacht. Olmo moest in de 62e minuut geblesseerd het veld verlaten; Garcia was zijn vervanger. De mooiste aanval van de middag: Pedri ontving de bal na een geweldige steekpass van Marc Casadó, omspeelde de doelman en scoorde de 0-4. Fantastisch!

Toch nog de 1-4 door Stuani maar dat mocht de pret niet drukken. Nog een rode kaart voor Ferran na een forse overtreding. De enige smet op deze schitterende pot voetbal.

5 wedstrijden, 15 punten. Een mooie start van het seizoen! Hansi Flick heeft de nacht doorgebracht met een grote glimlach om zijn mond!

Opstelling: ter Stegen, Balde, Martinéz, Cubarsí (61”Fort), Koundé, Olmo (61”Garcia), Pedri (Pau Víctor), Casadó, Raphinha, Lewandowski (69”Ferran), Yamal (90”Gerard Martin)

Visca Barça!!

Volgende wedstrijd: donderdag 19 september AS Monaco – FC Barcelona 21:00 uur (Champions League)

Foto: fcbarcelona.com