Nieuws Oktober 2024

Champions League Femení

Vanavond, woensdag 16 oktober, spelen de vrouwen van Barça de 2e wedstijd in de Champions League tegen de vrouwen van Hammarby IF uit Zweden (Stockholm). Aanvang: 21:00 uur.

De vereniging uit Zweden werd opgericht in 1970. De hoofdronde van de Champions League werd bereikt door een 0-2 overwinning bij SL Benfica (nadat de 1e wedstrijd met 1-2 werd verloren). De 1e zege in de Champions League was een zege met 2-0 op St. Poelten. In de Zweedse competitie bezet Hammarby de derde plaats, 17 punten achter Rosengard en 3 punten achter Hacken.

Erelijst Hammarby: 1x kampioen in 2023; 1 x winnaar Svenska Cupen Vrouwen (2023) en 1 x winnaar Stockholm Challenge (2021). Coach Hammarby: M. Sjogren.

Nieuw aangetrokken spelers: Tandberg, Miyagawa, Amano, Gouillou, Blakstad (!), Andersson, Joramo, Josendal, Wilson en Lennartsson. Met deze aankopen is Hammarby er duidelijk sterker op geworden. Met name Blakstad is een gevaarlijke speelster.

FC Barcelona Femení zal het verlies bij Manchester City goed willen maken. Om zo bovenin mee te blijven doen.

Vermoedelijke opstelling Femení: Coll, León, Graham, Alexia, Patri, Aitana, Rolfö, Pajor, Walsh, Battle, Engen. Met name de (Poolse) Ewa Pajor blinkt uit met haar 9 doelpunten in de diverse competities.

Stand in groep D:

1. Hammarby 1-3

2. Manchester City 1-3

3. FC Barcelona 1-0

4. St. Poelten 1-0

Alleen winst telt!! Met het volste vrouwen beginnen de Barça Femení aan deze wedstrijd!!

Visca Barça Femení

foto:fcbarcelona.com