Nieuws Juli 2024

Cubarsi en Yamal definitief bij selectie

Sinds afgelopen dinsdag zijn Pau Cubarsí en Lamine Yamal toegevoegd aan de selectie van FC Barcelona. Een geweldige eer. Het is te danken aan het goede spel van beide tieners in het afgelopen seizoen. Wat een ongelofelijke talenten. Niet alleen zijn het hele goede voetballers maar ze beschikken ook over de juiste mentaliteit.

En ze zijn publiekslievelingen. Altijd een groot gejuich als ze het veld betreden (of verlaten). Pau Cubarsí speelt in de verdediging en Lamine Yamal doorgaans rechtsbuiten. Met een geweldige linker!! Pau Cubarsí speelde in het afgelopen seizoen al 24 wedstrijden. Debuut, in de Copa del Rey, op 18 januari van dit jaar (tegenstander: Unionistas). Een paar dagen voor zijn 17e verjaardag!! Hij is geselecteerd voor het Olympisch elftal voor de spelen in Parijs. Geweldig!

Lamine Yamal maakt het nog gekker: vijftig wedstrijden in het afgelopen seizoen; in totaal 7 doelpunten. Hij zit in de selectie van Spanje dat Engeland in de finale treft as. zondag 14 juli. De dag daarvoor bereikt hij zijn 17e verjaardag. Zijn droom: winnen van Engeland door een prachtig doelpunt van hemzelf (maar het mag ook iemand anders zijn!!). Zeer talentvol en erg bescheiden.

Pau Cubarsí werd op 22 januari 2007 geboren in Estanyol (Girona). Hij speelde 4 jaar in de jeugd van Girona en werd gescout door FC Barcelona. 5 jaar in de jeugd van Barca. 24 interlands in de Spaanse jeugd. 1 x geselecteerd voor het Spaanse elftal. Eerste training onder Xavi in april 2023.Debuut in de Champions League: 12 maart 2024 tegen Real Betis.

Lamine Yamal Nasraoui Ebana werd geboren op 13 juli 2007 in Esplugues de Llobregat. Lamine speelde 11 jaar in de jeugd van Barça (begon daar op zijn 5e(!)). 13 interlands in de Spaanse jeugd en sinds 29 april 2023 in de selectie van Barça. Landskampioen op 14 mei 2023. Als jongste speler ooit!! Debuut in de basis in het seizoen 2023-2024.

Debuut Champions League op 19 september 2023. Jongste debutant ooit op een Europees kampioenschap. Zijn eerste doelpunt maakte hij voor Spanje in de wedstrijd tegen Georgië. Droom: Europees kampioen worden op 17-jarige leeftijd. Spectaculair doelpunt in de halve finale tegen Frankrijk. Het moet niet gekker worden!!

Met Pau Cubarsí en Lamine Yamal hebben Barça en het Spaanse elftal goud in handen:

• Erg getalenteerd

• Goede motivatie

• Geen gedoe als het gaat om wisselen

• Briljante techniek

• Tactisch briljant

• Oog voor de situatie en de medespeler

Barça gaat aan deze geweldige talenten nog veel plezier beleven,

Visca Barça!!