Nieuws Oktober 2024

Drukke zondag

Zowel de Femení als de mannen spelen op zondag 20 oktober hun wedstrijden.

Om te beginnen spelen de vrouwen hun uitwedstrijd om 17:00 uur bij Levante UD. Barça Femení bezet de 1e plaats in la Liga F. Levante UD staat 12e. Op papier een gemakkelijke tegenstander. Het 1e elftal van de mannen van Levante speelt in de Segunda División A. De club heeft dus zowel een vrouwen- als een mannenafdeling. Thuishaven: Valencia. 2e club in de stad na Valencia CF. Bijnaam van Levante UD en de supporters is Las Granotas wat De Kikkers betekent.

De vrouwen van Levante UD zijn niet erg succesvol. Toch knap dat ze meedraaien in de Liga F. 3 x deelname aan de UEFA Womens Cup (2002, 2003, 2009). Drie keer geen succes. Een uitzege moet mogelijk zijn!

Visca Barça Femení!!

FC Barcelona krijgt een stevige tegenstander op bezoek. Op zondag om 21:00 de wedstrijd tegen het altijd lastige Sevilla. Hoewel de mannen uit Sevilla pas terug te vinden zijn op plaats 12 in de ranglijst. Sevilla ligt in Zuid-Spanje en is de hoofdstad van Andalusië en de provincie Sevilla. Sevilla won hun laatste wedstrijd met 1-0 van Real Betis. Opgericht in 1890. Manager: García Pimienta.

Enkele spelers: Nyland (keeper), Navas, Salas, Pedrosa, Montiel, Gudelj, Ortiz, Lukébakio. Verrassend is de lage positie met een aantal zeer goede voetballers.

Bij FC Barcelona gaan ze ervan uit dat dit 3 punten moeten worden. Maar Sevilla is een geduchte opponent. En ze zullen zeker gebruik maken van het feit dat Barça zoveel geblesseerden heeft: Yamal (hamstring), Torres (dijbeen), ter Stegen (knie), Bernal (knie), Christensen (achillespees), Araújo (hamstring), Olmo (hamstring; traint met de selectie). Gelukkig zijn Frenkie en Ansu Fati weer inzetbaar. Nieuwe doelman: Wojciech Szczesny.

NIEUWS

Ter Stegen is begonnen met zijn hersteltraining

Spaanse Supercup: FC Barcelona speelt op donderdag 9 januari de halve finale tegen Athletic Club (20.00 uur). De wedstrijd vindt plaats in het King Abdullah Stadion in Jeddah, Saudi Arabië. Bij winst speelt Barça de finale op zondag 12 januari tegen de winnaar van Real Madrid – Real Mallorca.

Lamine Yamal en Pau Cubarsí zijn genomineerd voor “The Golden Boy Award”. Uitreiking op 16 december in Turijn.

El Clásico wordt gespeeld op zaterdag 26 oktober 21:00 uur in Madrid!

Visca Barça!!