Nieuws Juni 2024

Duitsland verslaat Hongarije

Duitsland plaatst zich door deze overwinning voor de achtste finales (hetzij als nr.1 of nr. 2 in de poule). Alleen Zwitserland kan er voor zorgen dat Duitsland niet als 1e eindigt. Dit ligt niet in de lijn der verwachting. De wedstrijd tussen Duitsland en Zwitserland wordt gespeeld op 23 juni.

Man van de wedstrijd was FC Barcelona-speler Ilkay Gúndogan. Hij verzorgde de assist bij de 1-0 (doelpunt Jamal Musiala) en in de 67e minuut vond hij het tijd voor een doelpunt van hemzelf: 2-0 (assist: Mittelstádt). De dappere Hongaren bleven met lege handen achter.

Ondanks goede kansen voor Szoboszlai en een afgekeurd doelpunt van Sallai (buitenspel). Plus een prima kopbal van Varga (net naast het doel)

Enkele statistieken:

Duitsland schoten op doel: 7; Hongarije 4

Duitsland 70% balbezit

11 corners Duitsland; 7 x Hongarije

Duitsland 718 passes; Hongarije 308

Opstelling Duitsland: Neuer, Kimmich, Rüdiger, Tah, Mittelstádt, Andrich (72”Can), Kroos, Musiala (72”Führich), Gündogan (84”Undav), Wirtz (58”Sané), Havertz (58”Füllkrug)

Scheidsrechter: Danny Makkelie

Overige uitslag in deze poule: Schotland – Zwitserland 1-1

Wedstrijden donderdag 20 juni:

15:00 Slovenië – Servië

18:00 Denemarken – Engeland