Nieuws Augustus 2024

FC Barcelona wint El Clásico

Door een 2-1 zege op Real Madrid (in New Jersey) wist FC Barcelona de eerste Clásico van het seizoen te winnen. Vooral met dank aan Pau Victor die tweemaal scoorde. Het onweer onderbrak enige malen de wedstrijd.

Afwezig aan de kant van Barça: Gavi, Pedri, Frenkie en Yamal. Een jeugdig team begon aan de aftrap. 2 oefenzeges en aanstaande woensdag de afsluitende wedstrijd tegen AC Milan.

Scoreverloop:

0-1 in de 42e minuut door een doelpunt van Pau Victor (assist Lewandowski)

0-2 in de 54e minuut door wederom een doelpunt van Pau Victor (jeugdspeler van La Masía)

1-2 in de 82e minuut een tegentreffer voor Madrid door Nico Paz

Opstellingen:

FC Barcelona: ter Stegen, Valle, Christensen, Martínez, Balde, Casado, Bernal, Victor, Torre, Hernandez, Lewandowski

Gedurende de wedstrijd werd er flink gewisseld door Flick: Martin, Fernandez, Raphinha, Iñaki Peña, Ngor Faye, Fort, Roque, Gúndogan en Darvich. Zo kwam iedereen aan bod. Het spel leed er niet onder.

Real Madrid: Courtois, Vázquez, Militao, Rudiger, Garcia, Modric, Martin, Ceballos, Guler, Endrick, Díaz Wissels: Vinicius Junior, Martinez, Paz, Obrador, Ramón, Aguado

Volgende en laatste wedstrijd in tour USA: 7 augustus 01:30 tegen AC Milan. Een mooie pot om naar uit te kijken.

Visca Barça!!

Foto: fcbarcelona.com