Nieuws Augustus 2024

Femení Gamper FC Barcelona – AC Milan 2-0

Het is alweer de 4e keer dat de vrouwen van FC Barcelona de Joan Gamper Trofeo in de wacht slepen. Doelpunten van Ewa Pajor (17e minuut) en Alexia Putellas (90e minuut). Een volgepakt Estadi Johan Cruijff genoot van de wedstrijd en alle activiteiten daarom heen.

Gemakkelijk ging het niet. De vrouwen van AC Milan waren duidelijk uit op een zege. Tot opluchting van 5.500 toeschouwers viel het 2e doelpunt in de laatste minuut en zo werd de Trofeo de eerste prijs van het seizoen.

De openingsgoal viel in de 17e minuut. Op aangeven van Graham Hansen scoorde de Poolse nieuwkomer Ewa Pajor het 1e doelpunt. Pajor is goed op dreef in de voorbereiding met een aantal prima doelpunten. Een echte aanwinst!

Kansen genoeg voor de vrouwen van Barça. Niet veel geluk bij de afronding. Na de rust eenzelfde spelbeeld. Kansen te over o.a. van Graham Hansen met een schot op de paal. Toch nog de bevrijdende goal van Alexia met een schot van grote afstand in de 90e minuut.

En zo bleef de Trofeo in Barcelona. Nu eerst naar de USA voor vriendschappelijke wedstrijden en dan kan de competitie in september beginnen (met wedstrijden tegen Deportivo Abanca, Real Sociedad en Sevilla). Op naar het kampioenschap!!

Opstellingen:

Barça: Gemma Font; Marta Torrejón (Martina, min. 77), Jana Fernández (Engen, min. 64), Mapi León (Szymack, min. 77), Schertenleib (Vicky López, min. 46); Alba Caño (Serrajordi, min. 77), Keira Walsh, Claudia Pina (Segura, min. 64); Caroline Graham Hansen (Kika, min. 64) , Ewa Pajor, Esmee Brugts

AC Milan: Giulani; Koivisto, Swaby, Piga, Soffia (Solleri, min. 67); Mascarello (Silvia Rubio, min. 46), Mesjasz, Ijeh;: Marinelli (Stokic, min. 67), Sevenius y Dompig

Visca Barça Femení!!

Foto: fcbarcelona.com