Nieuws Oktober 2024

Frenkie terug in de selectie

Goed nieuws uit Barcelona: Frenkie de Jong is dusdanig hersteld van zijn blessure dat hij opgenomen is in de wedstrijdselectie voor de wedstrijd tegen Young Boys. De middenvelder miste 5 maanden met een enkelblessure. Hoe lang Frenkie kan spelen, is nog onduidelijk. Dat zal met name afhangen van het scoreverloop.

FC Barcelona is het aan hun stand verplicht de wedstrijd tegen Young Boys te winnen. YB is bepaald niet in vorm: de op 1 na laatste plaats in de eigen competitie en het 0-3 verlies tegen Aston Villa.

De ziekenboeg bij Barça is vol: Gavi , Araujo, Christensen, Bernal, Olmo, López en ter Stegen.

Frenkie raakte eind april geblesseerd aan zijn enkel in El Clásico. Prognose: 6-8 weken niet kunnen spelen. Dat werden dus 5 maanden. Geen Europees kampioenschap. 1e groepstraining was 2 weken geleden.

In 2019 tekende Frenkie een contract bij Barça. De duurste vanuit de Eredivisie getransfereerde speler ooit. Debuut op 16 augustus 2019. Basisplaats centraal op het middenveld. Eerste officiële doelpunt op 14 september 2019.

Prijzen tot nu toe:

1x La Liga (2022/2023)

1x Copa del Rey (2020/2021)

1x Supercopa Spanje (2022/2023)

Laten we hopen dat we snel de “öude” Frenkie weer zien: onnavolgbaar en voorop in de strijd!!

Visca Frenkie!!

Foto:fcbarcelona.com