Nieuws Augustus 2024

Gold Medal Match

Vandaag moet het gaan gebeuren. Een gouden medaille voor Spanje onder 23. Tegenstander is het ijzersterke Frankrijk. De wedstrijd wordt om 18:00 gespeeld in het Parc des Princes. Meer Franse toeschouwers dan Spaanse. Scheidsrechter is de Braziliaan Ramon Abatti Abel.

Vermoedelijke opstellingen:

Frankrijk: Restes, Sildillia, Badé, Lukeba, Truffert, Akliouce, Diouf, Chotard, Olise, Mateta, Lacazette

Coach Franrijk: Thierry Henry

Spanje: Tenas, Miranda, García, Cubarsí, Pubill, Baena, Barrios, Fermín, Gómez, Ruiz

Coach Spanje: S. Denia Sanchez

In de halve eindstrijd won Frankrijk van Egypte: 3-1 In de halve eindstrijd won Spanje van Marokko: 3-1

Enkele feiten:

Spanje won 4 van de 5 wedstrijden binnen 90 minuten. 1 x verlies

3 van de laatste vier wedstrijden bleef Franrijk steken op 2,5 doelpunten in 90 minuten

Spanje heeft het Europees kampioenschap onlangs gewonnen

3 jaar geleden was er zilver in Tokio voor de Spaanse ploeg

Frankrijk heeft een gevaarlijke voorhoede: Olise, de ervaren Lacazette en Mateta

Fermín López is topscoorder met 4 doelpunten voor Spanje

Het is 30 jaar geleden dat een Europese ploeg de titel pakte. Dat gaat vandaag zeker gebeuren!

Garcia en Cubarsí zorgen voor een ijzersterke verdediging

Bijzonder: de mannen spelen de finale en de vrouwen spelen vandaag om 15:00 de Bronze Medal Match tegen de Duitse vrouwen.

Allebei de teams natuurlijk heel veel succes gewenst!!