Nieuws Augustus 2024

Joan Gamper Trofeo Barça Femení

Net als de mannen spelen ook de vrouwen van FC Barcelona om de Joan Gamper Trofee. Vrijdagavond 23 augustus 20:00 uur in het Estadi Johan Cruijff. Tegenstander is AC Milan. Voorprogramma begint om 18:00 uur. Alles draait om de viering van het 125-jarig bestaan.

Voor de wedstrijd vinden er tal van activiteiten plaats zoals de presentatie van de selectie. Vergezeld van live muziek en diverse (leuke) activiteiten. Het clublied wordt voor aanvang van de wedstrijd live gezongen.

En dit alles slechts een paar dagen voordat de speelsters en begeleiding naar de USA vertrekken. Wedstrijden in de USA tegen Bay FC in San José en Dallas Trinity FC (Cotton Bowl Stadium, Dallas Texas).

2024/2025: nieuwe coach: Pere Romeu. Nieuwe speelsters: Ewa Pajor, Kika Nazareth en Ellie Roebuck.

Vanaf 19:00 uur de presentatie van de selectie waarbij ze 1 voor 1 hun opwachting zullen maken. De shirts zullen voorzien zijn van een speciaal logo rondom het 125-jarig bestaan. Het logo krijgt een plaatsje op de rechtermouw van het shirt.

Het is alweer de vierde editie van de strijd om de Joan Gamper Trofee. In de afgelopen drie edities wisten de Barça Femení de strijd te winnen. Of het de 4e keer lukt? AC Milan is natuurlijk niet zomaar een tegenstander!!

Selectie Barça Femení:

Keepers: Roebuck, Cata Coll, Gemma