Nieuws Juni 2024

Matig Oranje pakt punt

Nederland en Frankrijk hebben de punten gedeeld in een matige wedstrijd (met name de 2e helft). Frimpong stond aan de rechterkant. Joey Veerman begon op de bank. Vooral Cody Gakpo was actief in de 1e helft. Van hem kwam het meeste gevaar.

Gevaarlijkste man bij de Fransen was Antoine Griezmann. Mbappé bleef de hele wedstrijd op de bank. Griezmann miste een aantal kansen en daar was natuurlijk het prima keeperswerk van Bart Verbruggen! Memphis Depay had niet echt zijn beste avond. Hij had natuurlijk ook een geweldig blok van Franse verdedigers tegenover zich.

Hoogtepunt in de wedstrijd was het doelpunt van Xavi Simons dat uiteindelijk door de VAR werd afgekeurd. Reden: Denzel Dumfries stond buitenspel en hinderde zo de Franse doelman. Moeilijke beslissing van de VAR: geen doelpunt.

De 2e helft is er 1 om snel te vergeten. Oranje speelde te bescheiden met een te trage opbouw. Er werden nauwelijks kansen gecreëerd. Dat gold ook voor de Fransen die het achterin goed dicht hielden (met een prima spelende Koundé). Meer dan 0-0 zat er voor beide ploegen niet in.

Volgende wedstrijden:

Dinsdag 25 juni 18:00 uur Frankrijk – Polen

Dinsdag 25 juni 18:00 uur Nederland – Oostenrijk

Opstelling Oranje: Verbruggen, Dumfries, de Vrij, van Dijk, Aké, Schouten (73”Veerman), Frimpong (73”Geertruida), Simons (73”Wijnaldum), Reijnders, Gakpo, Depay (79”Weghorst)