Nieuws Juli 2024

Nederland – Turkije kwartfinale

Door een prima zege op Roemenië is Oranje zeker van de kwarfinale. Deze wordt gespeeld op zaterdag 6 juli 21:00 uur in Berlijn. In de eerste 15 minuten had Oranje het lastig met de Roemenen. Daarna nam Oranje het heft in hand met een prima pot voetbal.

Scoreverloop:

20e minuut 0-1 door Cody Gakpo met een geweldig mooi en strak schot in het doel van Roemenië

In de 63e minuut een afgekeurd doelpunt van Oranje (buitenspel)

In de 83e minuut 0-2 door Donyell Malen (assist Cody Gakpo)

In de 93e minuut 0-3 door Donyell Malen met een prima solo (vanaf de eigen helft)

Enkele statistieken:

Oranje 6 schoten op doel; Roemenië 1

Oranje 12 schoten richting doel; Roemenië 3

61% balbezit voor Nederland

Opstelling Oranje: Verbruggen, Dumfries, de Vrij, van Dijk, Aké (69”van de Ven), Schouten (69”Veerman), Simons, Reijnders, Gakpo (84”Weghorst), Bergwijn (46”Malen), Depay (90”Blind).

Oranje was ijzersterk in de duels, de contolerende spelers waren erg nauwkeurig in de passing, het plezier straalde ervan af en er stond een elftal dat voor elkaar wilde werken.

De Turken hadden het lastig met de Oostenrijkers. Ondanks een doelpunt voor Turkije in de 1e minuut door Merih Demiral. Het was opnieuw Demiral die in de 59e minuut de 0-2 scoorde (assist Arda Güler). De goed voetballende Oostenrijkers kwamen via een doelpunt van Gregoritsch terug in de wedstrijd: 1-2. Daar bleef het dan ook bij: Turkije naar de kwartfinale met als tegenstander het Nederlands elftal,.

Enkele statistieken:

Oostenrijk 5 schoten op doel; Turkije 3

Oostenrijk 8 schoten richting doel; Turkije 2

59% balbezit Oostenrijk

Kwartfinale Nederland – Turkije: Kökcü en Ismail Yüksek zijn geschorst; gevaarlijke spits: Arda Güler. Gevaarlijke spelers aan Turkse zijde: Ferdi Kadioglu en Merih Demiral.

Oranje moet de Turken zeker niet onderschatten. De trukendoos zal open gaan en Oranje moet daar proberen afstand van te nemen.