Nieuws Juni 2024

Nog minder dan 36 uur…

…en dan begint het Europees Kampioenschap 2024 in gastland Duitsland met de wedstrijd Duitsland – Schotland in Poule A (vrijdagavond 14 juni 21:00 uur)

Zoals op elk toernooi maken de Duitsers een grote kans om kampioen te worden. Met spelers als Neuer, ter Stegen, Kimmich, Rüdiger, Gündogan, Kroos, Wirtz, Havertz en Müller.

Twee absolute sterspelers: Toni Kroos en de uiterst talentvolle Florian Wirtz.

Voor Kroos wordt het zijn laatste toernooi dus hij zal zijn longen uit het lijf lopen voor weer een nieuwe titel.

Vermoedelijke opstelling: Neuer, Kimmich, Rüdiger, Tah, Mittelstädt, Andrich, Kroos, Musiala, Gündogan, Wirtz en Havertz.

Bondscoach Nagelsmann kijkt uit naar de wedstrijden tegen de Schotten, de Zwitsers en de Hongaren. Ervan overtuigd dat de 1e plaats in de poule haalbaar moet zijn. Schotland zal zich niet zomaar gewonnen geven met spelers als McTominay, Robertson en McGinn.

Programma tot en met zondag:

Zaterdag 15 juni:

15:00 uur Hongarije – Zwitserland

18:00 uur Spanje – Kroatië

21:00 uur Italië –Albanië

Zondag 16 juni:

15:00 uur Polen – Nederland

18:00 uur Slovenië – Denemarken

21:00 uur Servië - Engeland

Spelers FC Barcelona in selectie Spanje: Pedri, Ferran Torres, Fermín López en Lamine Yamal

Gerelateerd nieuws