Nieuws Augustus 2024

Spaanse mannen naar finale OS

De Spaanse mannen hebben ten koste van Marokko de finale van het voetbaltoernooi van de Olympische Spelen bereikt. Dat ging zeker niet zonder slag of stoot. Grote man aan Spaanse kant was Barcelona-speler Fermín López met een doelpunt en een assist.

Pau Cubarsí en Eric García hielden de verdediging goed gesloten. Met hulp van Juan Miranda en Marc Pubill. Een boeiend gevecht met kansen aan beide kanten.

Scoreverloop:

In de 37e minuut 1-0 door een benutte strafschop van de Marokkaan Rahimi (gele kaart Tenas)

in de 66e minuut 1-1 door een schot van Fermín López (een mooie schuiver)

in de 85e minuut 1-2 door een prachtig doelpunt van Juanlu Sánchez (assist Fermín López)

Eindstand: een zwaar bevochten 2-1 voor Spanje. De vreugde was ongekend!!

Enkele statistieken:

Spanje 5 schoten op doel; Marokko 3

Marokko 9 schoten naast het doel;

Spanje 5 52% balbezit

20 overtredingen Spanje; 10 voor Marokko

De Marokkanen konden het niet geloven: ze hadden Spanje laten ontsnappen. Veel pijn!

Opstelling: Tenas, Miranda (61”Gutiérez), García, Cubarsí, Pubill (61”Sánchez), Baena (90”Omorodion), Barrios (61”Bernabe), Fermín (88”Turrientes)), Gómez, Ruiz

In de andere halve finale versloeg Frankrijk, Egypte met 3-1

De Gold Medal Match wordt dus gespeeld door Frankrijk en Spanje.
Vrijdag 9 augustus om 18.00 uur. Wederom een zware wedstrijd. Veel succes Spanje!!