Nieuws Oktober 2024

Spanje – Denemarken

Zaterdagavond 12 oktober (20:45 uur) speelt Spanje de belangrijke wedstrijd tegen Denemarken in groep 4 van de UEFA Nations League. Stadion: Estadio Nueva Condomina Murcia (ruim 31.000 toeschouwers). Scheidsrechter is de Slovaak Kruzliak.

De opstellingen zijn natuurlijk nog niet bekend maar het is bijna zeker dat Cubarsí, Pedri en Yamal in de basis staan. Ferran Torres is geblesseerd aan zijn hamstring en zit niet bij de selectie.

Stand in groep 4:

1. Denemarken 2-6

2. Spanje 2-4

3. Servië 2-1

4. Zwitserland 2-0

Spanje en Denemarken speelden in het verleden 4 x tegen elkaar: elke keer was er winst voor Spanje!

In deze groep won Spanje van Zwitserland (4-1) en speelde het gelijk tegen Servië (0-0). Denemarken won zowel van Servië (2-0) als van Zwitserland (2-0).

De Denen zijn niet te onderschatten met spelers als doelman Schmeichel, verdediger Vestergaard, middenvelders Hojberg en Christian Eriksen en spits Kasper Dolberg.

Het is zaak deze wedstrijd te winnen om zo de koppositie weer te pakken!

Visca España!!

Foto: fcbarcelona.com