Nieuws Juli 2024

Spanje wint 1e wedstrijd op OS

In groep C wist Spanje de lastige wedstrijd tegen Oezbekistan winnend af te sluiten: 1-2. Het was een harde wedstrijd met maar liefst in totaal 47 overtredingen en 8 gele kaarten.

De drie Barcelona-spelers stonden in de basiself: Eric Garcia en Pau Cubarsí in de verdediging en Fermín López rechts op het middenveld.

Scoreverloop:

0-1 Spanje in de 29e minuut door een doelpunt van Marc Pubill (assist Abel Ruiz)

1-1 Oezbekistan in de 48e minuut door een benutte penalty van Shomurodov

In de 59e minuut een gemiste penalty voor Spanje (Sergio Gómez)

1-2 Spanje in de 62e minuut door een doelpunt van Sergio Gómez (assist Juan Miranda)

Maar liefst 8 minuten blessuretijd maar Spanje wist de eerste 3 punten binnen te halen.

Enkele statistieken:

Oezbekistan 7 schoten op doel, Spanje 6

53% balbezit Spanje

23 overtredingen Oezbekistan, Spanje 24

5 gele kaarten Spanje, Oezbekistan 3

Opstelling: Tenas, Miranda, García, Cubarsí (46”Pacheco), Pubill. Barrios, Fermín (76”Bernabe), Oroz (76”López), Baena (Turrientes), Gómex, Ruiz (86”Omorodion)

Groepswedstrijden:

2e wedstrijd Groep C: Dominicaanse Republiek – Spanje 15:00 27 juli

3e wedstrijd Groep C: Spanje – Egypte 15:00 30 juli

Andere wedstrijd gespeeld in Groep C: Egypte – Dominicaanse Republiek: 0-0. Spanje bovenaan in Groep C.