Nieuws Augustus 2024

Terugkeer naar Barça een droom

De jongen uit La Masia komt thuis. Dani Olmo heeft tien jaar buiten Catalonië doorgebracht, maar nu is hij terug en klaar om te debuteren bij zijn jeugdclub. In een exclusief interview met Barça One beschreef hij wat dat allemaal voor hem betekent. Hier zijn enkele opvallende citaten:

Een bijzondere thuiskomst

"Het is een droom om terug te keren naar Barça. Ik had andere opties, maar de manier waarop de club mijn transfer benaderde, hun initiatief, ik hoefde er niet twee keer over na te denken."

"Barça is mijn thuis. Ik heb mijn vrienden om me heen en hier terugkomen is heel speciaal."

"Ik hoop historische momenten te beleven in dit shirt, dat is de droom."

"Terugkeren naar Spotify Camp Nou is een motivatie. Ik heb er maar één keer de kans gehad om te spelen, maar nu kan ik er weer spelen. Ik hoop er veel plezier te beleven."

Veelzijdig en ambitieus

Ik ben een aanvallende centrale middenvelder, maar ik kan me op alle posities aanpassen. Ik speel waar ik het meest gewenst ben".

"Ik ben een ambitieus persoon. Ik wil altijd winnen. Ik wil nooit ergens bij verliezen en dat is wat Barça nodig heeft, winnen".

La Masia achtergrond

"Ik heb een aantal geweldige jaren gehad bij La Masia, misschien wel de beste van mijn leven. Ik zie Barça als mijn thuis, het was hier waar ik opgroeide en voetballer werd".

"Ik begon als spits met 9 op mijn rug, en naarmate de jaren verstreken, speelde ik ook op de vleugel en in Kroatië verhuisden ze me naar het middenveld ... Al deze variaties helpen je om beter te worden als speler".

Tien jaar weg

"Ik verliet mijn thuis, maar bleef me ontwikkelen in een andere wereld. Maar opgroeien in La Masia heeft me waarden en voetbal geleerd, en ik ken deze plek, maar heb ook veel belangrijke dingen geleerd in Kroatië en Duitsland. Maar ik ben nog steeds dezelfde voetballer".

"Naar Kroatië gaan was een dappere stap, maar ik heb er goede herinneringen aan. Daar heb ik mijn opleiding afgerond en ik heb er vijf jaar gezeten. Maar mijn grootste doel was altijd om terug te keren naar Barça".

"Spelen in de Bundesliga heeft me een betere speler gemaakt. Dankzij die ervaring mocht ik spelen in de Champions League en werd ik ook geselecteerd voor Spanje om te spelen in de Nations League.

Bekende gezichten

"Ik ken een aantal spelers van het nationale team en nu ga ik met hen bij een club spelen, en dat maakt het allemaal wat makkelijker. Ik kijk er ook naar uit om met mensen als Frenkie, Lewandowski en Araujo te spelen".

"We hebben een geweldig team en we zouden de fans veel vreugde moeten bezorgen."

"Ik ken Gavi en Fermín van La Masia, maar we waren erg jong toen ik hier was. Maar dat we nu allemaal de kleedkamer van het seniorenteam delen, is geweldig".

"Lamine Yamal is ongelooflijk getalenteerd. Hij is een uitzonderlijk talent en een zeer innemend persoon".

Foto: www.fcbarcelona.com