Nieuws Augustus 2024

Tour USA FC Barcelona - AC Milan: 2-2

De derde wedstrijd in het kader van Tour USA tegen AC Milan leverde een 2-2 gelijkspel op voor FC Barcelona. De strafschoppen (3-4) zorgden ervoor dat de Italianen de wedstrijd uiteindelijk wonnen.

Scoreverloop:

In de 10e minuut 0-1 door Luka Joviç

In de 15e minuut weer een doelpunt voor Milan: 0-2 door Pulisic

In de 22e minuut deed Barça wat terug: 1-2 door Lewandowski

In de 58e minuut 2-2 door opnieuw een doelpunt van Lewandowski

Strafschoppen: 3 x raak voor Barça (Bernal, Fernandez, Roque); 4 x raak voor AC Milan (Calabria, Okaor, Adli, Zeroli). En zo ging Milan met de zege aan de haal.

Opstelling Barça: ter Stegen, Valle, Christensen, Lenglet, Martin, Gúndogan, Casado, Victor, Dominguez, Raphinha, Lewandowski

In de 2e helft bracht Flick de volgende spelers binnen de lijnen: Koundé, Bernal, Junyent, Iñaki Pena, Guillermo Fernandez, Roque, Martínez, Antonio Fernandez, Cuenca en Ngor Faye.

Hansi Flick was tevreden over wat hij had gezien in de 3 wedstrijden. Uiteindelijk nam hij 14 spelers mee die voor het eerst de Tour USA speelden. 29 spelers werden ingezet in de diverse wedstrijden.

2 spelers begonnen aan alle 3 de wedstrijden: Marc Casadó en Pau Víctor. De speler met de meeste minuten was Marc Casadó (241) gevolgd door Pau Victor (3 doelpunten). Flick bleek zeer gecharmeerd te zijn van beide spelers!!

Totaal aantal toeschouwers bij de wedstrijden van FC Barcelona: 196.728. En ze kregen waar voor hun geld!

Op dit moment wordt er alweer volop getraind door de selectie (minus Garcia, Cubarsí en López (die de finale van de Olympische Spelen willen winnen)).

Volgende wedstrijd: maandag 12 augustus 20:00 tegen AS Monaco (Trofeo Joan Gamper)