Nieuws Juli 2024

Update Barça nieuws

• Het herstel van Gavi en Balde verloopt voorspoedig. Beiden trainen aangepast. Gavi was aanwezig bij de winst van Spanje (die daarmee Europees Kampioen werden).

• Pau Cubarsí, Eric Garcia en Fermín López zijn geselecteerd voor het Spaanse Olympische elftal. De Olympische Spelen starten op 24 juli.

• Pedri heeft een verstuikte enkel opgelopen; onduidelijk is hoe lang het herstel zal duren

Lamine Yamal is uitgeroepen tot beste jonge speler van het EK2024

Maandag 12 augustus is AS Monaco de tegenstander in de Trofeo Joan Gamper 20:00

• Flick, Gavi, Yamal, Pedri, Laporta en “Deco” hebben een bezoek gebracht aan de verbouwing van Spotify Camp Nou. De werkzaamheden liggen op schema!

• Pablo Torre wacht een operatie aan 1 van zijn botjes in zijn linkerhand

• Ronald Araujo is geblesseerd geraakt aan zijn rechter hamstring. Behandeling in Finland (Turku)

Vertrek naar de USA op 28 juli met de volgende wedstrijden (aangepaste tijden)

• 31-7 Manchester City - FC Barcelona 01:00 uur

• 4-8 FC Barcelona - Real Madrid 01:00

• 7-8 FC Barcelona - AC Milan 01:30

Programma eerste wedstrijden La Liga:

17-8 Valencia CF – FC Barcelona 21:30

24-8 FC Barcelona – Athletic Club 19:00

27-8 Rayo Vallecano – FC Barcelona 21:30

31-8 FC Barcelona – Real Valladolid 17:00

FC Barcelona Femení:

• Esmee Brugts speelde met Nederland met 1-1 gelijk tegen het Noorwegen van Graham Hansen. Nederland is daardoor gekwalificeerd voor het EK2025.Noorwegen speelt nog play-offs.

• Nieuwe speelster bij Barca: Kika Nazareth (Portugese aanvallende middenvelder)

Graham Hansen is topscoorder in Liga F met 21 doelpunten in 25 wedstrijden