Nieuws Oktober 2024

Verlies Barça Femení

De 1e wedstrijd in Groep D van de Champions League leverde geen winst op voor de Barça Femení. En verlies in een wedstrijd gebeurt niet vaak. Manchester City was met 2-0 te sterk voor de Barça vrouwen. In de basis bij City: Casparij, Miedema; Roord viel in in de 79e minuut.

Het begin was voor de vrouwen van Barça: een schot op de paal van Graham Hansen. Daarna nog een goede kans voor Mapi León. De druk van de Manchester vrouwen nam toe en ook zij raakten de paal. Daarna een kans voor Ewa Pajor; van de lijn gered door een verdedigster van City. In de 36e minuut dan toch de 1-0 voor City door een doelpunt van Layzell. Ruststand:1-0.

Barça kwam sterk opzetten na de rust; grote kans voor Alexia. Ook nog kansen voor Pina en Walsh. Geen geluk bij deze pogingen. Ondanks de Barça aanvallen viel het 2e doelpunt voor City door Shaw in de 77e minuut. Eindstand: 2-0.

Niets aan de hand. Er komen nog genoeg wedstrijden; de laatste thuis tegen City.

Enkele statistieken:

Barça 7 schoten op doel; City 4

53% balbezit Barça

Saves keepers: City 7; Barça 2

Opstelling Barça Femení: Coll, León, Graham, Alexia (85”Parades), Patri, Aitana (85”Vicky). Rolfo (72”Brugts), Pajor, Walsh (85”Kika), Battle, Engen (64”Pina)

In dezelfde groep versloeg Hammarby IF, SKN St. Poelten met 2-0. Deze 2 teams zouden een prooi moeten zijn voor de FC Barcelona vrouwen.

Volgende wedstrijd: woensdag 16 oktober FC Barcelona Femení tegen Hammarby IF (21:00 uur)

Visca Barça Femení!!

foto: fcbarcelona.com