Nieuws Augustus 2024

Weer overwinning FC Barcelona

Ook de 2e competitiewedstrijd in La Liga werd door Barça winnend afgesloten. Het was alweer de 94e ontmoeting tussen FC Barcelona en Athletic Club. Doelpuntenmakers: Lamine Yamal en Robert Lewandowski (alweer zijn 3e).

Het was het debuut van Hansi Flick in het Estadi Olimpico op de Montjuic. FC Barcelona speelde een prima wedstrijd tegen een lastige tegenstander uit Baskenland. Pedri speelde in de plaats van Marc Casadó. Dani Olmo is nog niet inzetbaar en Frenkie en Gavi zijn nog niet hersteld van hun blessures.

Het was Lamine die de 1-0 scoorde met een prachtig schot in de rechterhoek van de keeper van Athletic Club. En dat met zijn gouden linkerbeen. De bal werd nog aangeraakt door Lekue.

De ruim 46.000 toeschouwers genoten van het aanvalsspel van Barça. Met een vrije rol voor Lewandowski. Een overtreding(?) van Cubarsi in het strafschopgebied betekende een strafschop voor de bezoekers. Oihan Sanchet schoot de penalty vakkundig binnen: 1-1.

Lewandowski was op dreef en raakte 2 maal het houtwerk. Nog een prachtige redding van Alex Padilla op een inzet van Barça. Maar een kwartier voor tijd was het dan eindelijk raak. Een afgeketste bal werd door Robert vakkundig in de touwen gewerkt: 2-1

Ter Stegen kwam niet meer in gevaar en zo bleven de 3 punten in Barcelona.

Opstelling: ter Stegen, Koundé, Cubarsí, Martínez, Balde (90”Martin), Bernal (83”García, , Pedri, Yamal (90”Victor), Raphinha, Torres (63”López), Lewandowski

Volgende wedstrijd: dinsdag 27 augustus 21:30 de lastige uitwedstrijd bij Rayo Vallecano

Visca Barça!!

Foto: fcbarcelona.com