Nieuws September 2024

Zware knieblessure Ter Stegen

De doelman van Barça zal maandag, 23 september, een operatie ondergaan na de knieblessure die hij opliep in de wedstrijd tegen Villarreal.

Tests die zijn uitgevoerd bij Marc ter Stegen bevestigen dat hij een volledige afgescheurde patellapees in zijn rechterknie heeft. Maandagmiddag ondergaat hij een operatie en zodra deze is afgerond, wordt er een nieuwe update vrijgegeven.

De keeper van Barça moest aan het einde van de eerste helft het veld verlaten in het Estadio de la Cerámica. De blessure ontstond toen de keeper ongelukkig landde na het vangen van een voorzet van Villarreal. De Duitse international had zichtbaar pijn en werd snel vervangen door Iñaki Peña.

Dit seizoen is de Barça-aanvoerder in elke wedstrijd gestart. Zijn optreden tegen Villarreal was zijn 289e in een blaugrana-shirt en bracht hem voorbij de legendarische blaugrana-keeper Antoni Ramallets naar de derde plaats op de lijst van optredens voor keepers aller tijden.

Foto: www.fcbarcelona.com