Casadó

Positie Middenvelder
DEBUUT VOOR BARCELONA
FC Barcelona - Viktoria Pilzen 5-1 Champions League 7 oktober 2022

Marc Casadó werd in 2003 geboren in Sant Pere de Vilamajor en verliet Damm om zich bij de club aan te sluiten voor het seizoen 2016. De Catalaanse middenvelder viel op tijdens zijn jeugdopleiding bij Barça en werd een van de leiders van de selectie.

De centrale middenvelder draagt ​​het shirt van FC Barcelona sinds hij in het Onder-14A-team zat en schitterde naarmate hij door de leeftijdsgroepen heen ging, wat culmineerde in Casadó als aanvoerder van het Onder-19A-team naar de Liga en Copa de Campeones-dubbel.

In het seizoen 2022/23 maakte Casadó de overstap naar de selectie van Barça Atlètic en speelde hij 36 wedstrijden voor het team. Het volgende seizoen onder Rafa Márquez speelde hij nog eens 30 wedstrijden, afwisselend op het middenveld en rechtsback.

In 2022/23 maakte hij zijn officiële debuut voor het eerste elftal in een Champions League-wedstrijd tegen Viktoria Pilsen en in de zomer van 2024 werd Casadó officieel lid van het eerste elftal.

Technisch profiel

Marc Casadó staat bekend als een verdedigende centrale middenvelder die veel balans biedt aan het team. Hij is ook een hardwerkende, intense speler die leiderschap toont, zowel op als naast het veld, een zeer positief aspect voor het team. Hij creëert aanvallende kansen met de bal aan zijn voeten, omdat hij het tempo van het spel kan bepalen en het team dienovereenkomstig kan verplaatsen.

Statistieken

Seizoen club duels goals