Cubarsi

Positie Verdediger
DEBUUT VOOR BARCELONA
FC Barcelona - Club America december 2023 vriendschappelijk

Pau Cubarsí kwam op 1 juli 2018 vanuit Girona naar La Masia als speler van de Onder12. Het seizoen 2023/24 was een belangrijk moment in zijn carrière, aangezien hij zijn competitiedebuut maakte met het eerste elftal.

Hij is nog steeds een Onder18-speler tijdens het seizoen 2023/24 en speelt voor Barça Atlètic, terwijl hij wordt opgeroepen voor de selectie en speeltijd krijgt met het eerste elftal. Salamanca zal altijd een mooie herinnering blijven voor Pau Cubarsí, aangezien de 16-jarige centrale verdediger zijn competitiedebuut maakte voor de club in januari 2024 tegen Unionistas in de Copa del Rey. Een maand eerder was hij al uitgekomen voor het eerste elftal in een vriendschappelijke wedstrijd in Dallas tegen Club América.

De centrale verdediger speelde in 24 officiële wedstrijden van het eerste elftal in het seizoen 2023/24 en speelde in het Onder17-wereldkampioenschap in het seizoen 2023/24 en maakte zijn debuut voor het volledige Spaanse nationale team. In de zomer van 2024 behaalde hij een gouden medaille tijdens de Olympische Spelen in Parijs voor Spanje.

Technisch profiel

Zijn belangrijkste troeven zijn dat hij de bal naar buiten kan brengen en zijn daadkracht in de verdediging. Hij was aanvoerder van de meeste jeugdteams waarin hij heeft gespeeld en noemt Carles Puyol zijn idool.

Statistieken

Seizoen club duels goals